با ری روبی بزرگ فکر کن.

استفاده از بهترین بلوک سیمانی در ری‌روبی

 استفاده از بهترین بلوک سیمانی در سازه‌های ری‌روبی

شرکت ساختمانی ری‌روبی باتوجه به حساسیت بالای خود نسبت به آرامش مشتریان و به منظور بالا بردن امنیت سازه‌های خود از بهترین بلوک سیمانی سبک بهره می‌برد که از جمله ویژگی‌های مهم و بارز آن‌ها می‌توان به عایق صوت و حرارت، مقاومت در برابر آتش و همچنین کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌ و ساکنین در برابر انواع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله اشاره کرد.

بهترین بلوک سیمانی سبک در ری‌روبی

گروه ساختمانی ری‌روبی برای بهره بردن از بهترین بلوک سیمانی سبک در سازه‌های خود از برند بلوک سیمانی لیپر استفاده می‌کند. این نوع بلوک سیمانی در برابر تغییرات دما و حرارت بسیار مقاوم است، به طوری که به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند. در تولید این نوع بلوک سبک سیمانی از دانه‌های سیلیکونی پرلیت استفاده می‌شود. ضریب هدایت یا انتقال حرارت در دانه‌های پرلیت بسیار کم است و همین امر موجب شده تا بلوک‌های سیمانی لیپر در مقابل تغییرات دما مقاوم باشند.

بلوک لیپر در سازه‌های ری‌روبی

گروه ساختمانی ری‌روبی در راستای فعالیت‌های خود برای انجام بخش‌های مختلف شرکت‌هایی را انتخاب می‌کند که در مسیر اهداف متعالی ری‌روبی قرار دارند. یکی از این شرکت‌ها که در بالا بردن کیفیت ساختمان‌ها و توجه به اصل رعایت حقوق مشتری و خلق بهترین‌ها گروه ساختمانی ری‌روبی را همراهی می‌کند، بلوک سیمانی لیپر است.

بهترین بلوک سیمانی سبک
بهترین بلوک سیمانی سبک

 

بلوک سیمانی لیپر چیست؟

لیپر نوعی از بلوک سیمانی است که در ساخت آن از مواد اولیه مختلفی مانند دانه‌های صنعتی پرلیت، دانه معدنی پومیس و اسکوریا، الیاف یا رشته‌های پلی پروپیلن، سیمان و آب استفاده شده است.

مشخصات بلوک لیپر

بلوک سبک سیمانی لیپر که به عنوان بهترین بلوک سیمانی سبک در ری‌روبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مقایسه با سایر بلوک‌های سیمانی موجود در بازار از وزن کمتری برخوردار است. امروزه مواد اولیه و مصالح به کار رفته در ساختمان‌ها به منظور کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌ها و ساکنین در برابر انواع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله باید وزن کمی داشته باشند. هر چقدر وزن بلوک‌های سیمانی که در ساخت ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر باشد، در هنگام بروز حوادث طبیعی مثل زلزله آسیب بیشتری می‌بینند و جان ساکنین ساختمان‌ها را به خطر می‌اندازند. وزن دانه‌های صنعتی پرلیت و اسکوریا بسیار سبک است و دقیقا همین امر باعث شده تا وزن بلوک سیمانی لیپر کاهش یابد.

بلوک سیمانی لیپر در برابر تغییرات شدید صدا به خوبی مقاومت می‌کند و در حقیقت به عنوان یک عایق صوتی عمل کرده و شدت صدا را هنگام هدایت یا انتقال حدود 50 دسی بل کاهش می‌دهد. این نوع بلوک از انتقال انواع آلودگی‌های صوتی به داخل ساختمان‌ها جلوگیری کرده و محیط امن‌تر و ساکت‌تری را برای ساکنین ساختمان‌ها فراهم می‌کند.

 

بهترین بلوک سیمانی در ری‌روبی

همان‌طور که قبل‌تر نیز به آن اشاره شد، بلوک سیمانی لیپر به عنوان بهترین بلوک سیمانی سبک در ری‌روبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد اولیه به کار رفته در بلوک سبک سیمانی لیپر مثل دانه‌های صنعتی پرلیت و اسکوریا در مقابل آتش مقاوم هستند و اشتعال‌پذیر نیستند. همین امر موجب شده تا بلوک سیمانی لیپر بتواند 180 دقیقه یا 3 ساعت در برابر دمای 1800 درجه سانتی‌گراد مقاومت کند.

در تولید این نوع بلوک سیمانی از الیاف مصنوعی مثل پلی پروپیلن استفاده می‌شود. الیاف پلی پروپیلن مقاومت بلوک ساختمانی را در برابر نیروهای وارد شده بر بلوک افزایش داده و از خرد شدن بلوک در برابر فشارهای زیاد جلوگیری می‌کند. همین امر موجب شده تا خاصیت کشسانی و خمشی بلوک سیمانی افزایش پیدا کند. این الیاف از خرد شدن و ترک برداشتن بلوک‌های سیمانی در هنگام برش، شیار زدن و استفاده از انواع میخ یا پیچ‌های فلزی جلوگیری می‌کند.

مقاومت سازه‌های ری‌روبی در عصر ایران

بررسی تفاوت‌های انواع بلوک سبک لیپر

بلوک لیپر که همراه گروه ساختمانی ری‌روبی در پروژه‌های مختلف است، از انواعی برخوردار است که تفاوت‌هایی دارند و در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بلوک‌های سیمانی تولید شده در کارخانه لیپر براساس تعداد جداره‌ها یا شیارها به دو نوع بلوک سبک سیمانی دو جداره (بلوک لیپر) و سه جداره (بلوک سوپر لیپر)  تقسیم می‌شوند. ابعاد و وزن بلوک سیمانی دو جداره در مقایسه با بلوک سیمانی سه جداره کمتر است.

از بلوک سیمانی دو جداره برای ساخت دیوارهای اصلی و جدا کننده استفاده می‌شود. در حالی که از بلوک سیمانی سه جداره برای ساخت دیوارهای جانبی و دیوارهای آسانسور استفاده می‌شود.

بلوک‌های سیمانی لیپر سه جداره نسبت به دو جداره، عایق صوتی و حرارتی مناسب‌تری هستند و از انتقال حرارت و صدا به میزان بیشتری جلوگیری می‌کنند.

برخی از مدارک و گواهینامه‌های معتبر بلوک سیمانی لیپر

بلوک سیمانی لیپر دارای استاندارد ملی 7782 ایران است.

لیپر دارای گواهینامه فنی برای نهمین سال متوالی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

این شرکت دارای تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

بلوک سیمانی لیپر گواهینامه ایزو ISO9001 :2015 در مدیریت کیفیت از شرکتQUALITY ASSESSMENT LIA (QAL) کشور انگلستان را دریافت کرده است.

گواهینامه استاندارد ASTM C129 موسسه ملی استاندارد آمریکا برای بلوک سیمانی سبک یکی دیگر از گواهینامه‌های بلوک سیمانی لیپر است.

برخی از مهم‌ترین مزایای بلوک سیمانی لیپر

بلوک سبک سیمانی لیپر عایق صوت است.

بلوک سیمانی لیپر عایق حرارت است.

بلوک سبک سیمانی لیپر دارای مقاومت در برابر آتش به مدت بیش از 180 دقیقه در دمای 1200 درجه سانتی‌گراد با عرض 15 سانتی‌متر 2 جداره است.

بلوک سبک سیمانی لیپر دارای الیاف پلی پروپیلن جهت افزایش مقاومت، کاهش پرتی و جلوگیری از خردشدن در هنگام شیار زدن و قابلیت گیرش میخ، پیچ، رول پلاک به دلیل وجود الیاف است.

گالری تصاویر استفاده از بلوک سیمانی سبک لیپر در ساختمان های ری‌روبی

دریافت مشاوره برای خرید بهترین بلوک سیمانی سبک